Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022

Manuel Vilas HISTORIA DE ESPAÑA / Mανουέλ Βίλας ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ

 Manuel Vilas


HISTORIA DE ESPAÑA 

 

Pobre fue mi padre,

muy pobre,

y el padre de mi padre

y pobre soy yo.

 

Nunca supimos qué era tener

ni por qué éramos pobres

si otros no lo eran.

 

No tuvimos nada,

absolutamente nada

ninguno de los tres.

 

Nos pasamos la vida

viendo cómo se enriquecían los otros.

 

No tener nada mata la sangre aquí,

en España, y no te quitas el olor a pobre nunca,

y acaban convirtiendo tu pobreza

en culpabilidad, todo un arte moral.

 

Pobres y culpables,

el padre de mi padre,

mi padre

y yo.

 

>.<>.<


Mανουέλ Βίλας


ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ  

 

Φτωχός ήταν ο πατέρας μου,

πολύ φτωχός,

και ο πατέρας του πατέρα μου,

και φτωχός είμαι κι εγώ.

 

Ποτέ δεν μάθαμε πώς είναι να κατέχεις

μήτε γιατί ήμαστε εμείς φτωχοί

ενώ άλλοι δεν ήταν.

 

Δεν είχαμε τίποτα,

απολύτως τίποτα

κανείς από τους τρεις μας.

 

Περάσαμε τη ζωή μας

βλέποντας πώς πλούτιζαν οι άλλοι.

 

Το να μην έχεις τίποτα σκοτώνει το αίμα εδώ,

στην Ισπανία, και δεν ξεφορτώνεσαι ποτέ τη μυρωδιά της φτώχειας,

και καταλήγουν να μετατρέψουν τη φτώχεια σου σε ενοχή, 

η τέχνη της ηθικής με τα όλα της.

 

Φτωχοί και ένοχοι,

ο πατέρας του πατέρα μου,

ο πατέρας μου

κι εγώ.

Μετάφραση: Κωνσταντίνος Παλαιολόγος



 

Ο Manuel Vilas γεννήθηκε το 1962 στο Μπαρμπάστρο της Αραγωνίας και θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους ισπανούς λογοτέχνες. Το 2018, το μυθιστόρημά του Ordesa θεωρήθηκε από λογοτεχνικούς κριτικούς ως το καλύτερο ισπανικό μυθιστόρημα εκείνης της χρονιάς.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου